Başkan Özçelik: “Yeşil Bant Uygulaması Başlatıyoruz”
Başkan Özçelik: “Yeşil Bant Uygulaması Başlatıyoruz”
ALANYA’DA YANGINDAN ETKİLENEN KÖYLERE DESTEK Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, orman yangınlarından etkilenen mahallelerde incelemelerde bulunarak muhtarlar ve vatandaşlarla bir araya geldi. Başkan Özçelik, evlerin çevresinde doğal bir koruma kalkanı oluşturmak için “yeşil bant” uygulaması başlatacaklarını ve belediye ekiplerinin köyleri gezerek vatandaşlara psikolojik destek vereceğini açıkladı.
ALANYA’DA YANGINDAN ETKİLENEN KÖYLERE DESTEK Alanya Belediye Başkanı Osman Tarık Özçelik, orman yangınlarından etkilenen mahallelerde incelemelerde bulunarak muhtarlar ve vatandaşlarla bir araya geldi. Başkan Özçelik, evlerin çevresinde doğal bir koruma kalkanı oluşturmak için “yeşil bant” uygulaması başlatacaklarını ve belediye ekiplerinin köyleri gezerek vatandaşlara psikolojik destek vereceğini açıkladı.
YANGINLAR BİRÇOK MAHALLEYİ ETKİLEDİ
Alanya’nın Aliefendi, Kargıcak ve İspatlı mahallelerinde 18 Eylül’de gece saatlerinde; Yaylakonak, Şıhlar ve Kocaoğlanlı mahallelerinde ise 19 Eylül gecesi orman yangınları çıkmıştı. Yangınların ardından bölgeleri ziyaret eden Başkan Özçelik’e danışmanları, muhtarlar ve Antalya Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi yetkilileri eşlik etti.
CAZ FESTİVALİ İPTAL EDİLDİ
Basın açıklamasında yangının ardından alınan kararları da duyuran Başkan Özçelik, “Bu yıl 20’ncisini yapmayı planladığımız Uluslararası Alanya Caz Festivali’ni iptal ettik. Ciğerlerimiz yanarken eğlence yapmayı doğru bulmadık. Festival için ayrılan bütçeyi yangından zarar gören vatandaşlarımız için kullanacağız” dedi. Özçelik ayrıca, AFAD’ın Manavgat yangınında uyguladığı prosedürün Alanya’da da devreye girmesi için girişimlerde bulunulduğunu, Antalya Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Tarım Müdürlüğü’nün de tarımsal destek sağlayacağını belirtti.

DOĞAL KORUMA KALKANI
Yangın sırasında alevlerin evlere kadar ulaştığını hatırlatan Başkan Özçelik, “Bundan sonraki süreçte evlerin çevresinde yeşil bant uygulaması başlatıyoruz. Keçiboynuzu ve zeytin fidanlarını temin ederek vatandaşlarımıza dağıtacağız. Bu fidanlar dikildiğinde evlerin etrafında doğal bir güvenlik hattı oluşacak” dedi.
RAPOR: 1.000 HEKTAR ORMAN ZARAR GÖRDÜ
Özçelik, yangın bilançosunu da rakamlarla açıkladı:
6 konut, 1 araç ve yaklaşık 1.000 hektar orman zarar gördü.
226 kişi evlerinden ve işyerlerinden tahliye edildi.
Toplam 1.114 personel, 2 uçak, 11 helikopter, 2 İHA ve çok sayıda kara aracı görev yaptı.
Alanya Belediyesi’nden 350 personel ve 52 araç sahada aktif rol aldı.
3 bin 300 kişilik sıcak yemek ve sosyal destek hizmeti sağlandı.
Başkan Özçelik, yaraların sarılması için fidan desteği, küçük ev onarımları, gönüllü itfaiye timleri ve altyapı çalışmalarının önümüzdeki dönemde öncelikli olarak sürdürüleceğini vurguladı.
Antalya HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
